key topics 2020

Sinds de eerste editie van Packaging Innovations kenmerkt het event zich middels een hoog gewaardeerd sprekersprogramma. Dit dient als doel om bezoekers rijker aan kennis, vol inspiratie en met een uitbreiding van het netwerk huiswaarts te laten keren. De 7e editie van Packaging Innovations brengt opnieuw een hoogwaardig sprekersprogramma waarbij key topics, die spelen rond verpakkingsinnovaties, worden behandeld. Wat kan je op 18 & 19 november 2020 verwachten?

Sustainability vs corona: van milieuprobleem naar milieuoplossing

Link met green & material lab

De invloed van coronavirus zal een blijvende verandering teweegbrengen in de verpakkingsindustrie. Duurzame verpakkingsmaterialen blijven als topic hoog op de agenda staan, maar het coronavirus voedt ook de discussie rond plastic verpakkingen. Daarbij stijgt de noodzaak voor hygiëne en kan het virus leiden tot een nieuwe bedrijfsvoering en tot kansen voor innovatie. Hoe realistisch is een duurzame groei na de coronacrisis? En wat heeft de pandemie voor invloed op de perceptie van de consument? Wij gaan in op een nieuwe verpakkingsdimensie, waarbij de mensheid voorbereid is op een soortgelijke uitbraak. Of vallen we toch terug in onze oude gewoontes?

PIETER POT

Innovatieve bezorgdienst in glazen potten
Pieter Pot wil dat het toegankelijk wordt om boodschappen te doen zonder verpakkingen, zonder extra moeite, kosten of tijd. We weten allemaal dat we onze planeet voortdurend vervuilen met grote hoeveelheden verpakkingsafval en handelen hier ook steeds bewuster naar. Pieter Pot wil milieuvriendelijk boodschappen doen net zo gemakkelijk maken als naar de reguliere supermarkt gaan: de eerste circulaire online supermarkt van Nederland. Op dit moment levert Pieter Pot boodschappen verpakkingsvrij, door ze in glazen potten bij je thuis te bezorgen én weer op te halen. Precies zoals de melkboer dat vroeger deed: een gevulde fles melk en hij nam je lege flessen weer mee terug.

Beïnvloed consumentengedrag met out of the box design thinking

Link met design lab – Powered by FONK

Verpakkingdesign bepaalt het succes van het product. Hoe overtuig je de consument tot het doen van aankopen? Hoe zet je jouw product online ‘in het schap’? Hoe speel je met jouw verpakkingsdesign in op meerdere doelgroepen? GenZ heeft heel andere eisen en voorkeuren dan bijvoorbeeld jonge werkende ouders. Deze wensen zijn ook heel anders dan die van een middelbare shopper. In hoeverre laat je onderzoek hierin bepalend zijn en wat zou de rol van meer intuïtief ontwerpen kunnen zijn?

Het (online) land-schap van de toekomst

Link met retail lab

Supermarketeers houden zich druk bezig met de digitalisering van de supermarktindustrie. Maar niet alleen in de supermarkt sector volgen de verpakkingstrends zich in rap tempo op. De uitdagende route van verpakkingen in het retail-landschap gaat niet alleen over duurzaam verpakken, maar ook over gemak, personalisatie en technologische aspecten. Smart-packaging biedt hierbij de ideale gelegenheid om tijdens of na de aankoop iets extra’s te bieden aan consumenten, maar kunnen daarnaast ook direct een product ondersteunen. Is jouw verpakking toekomstbestendig? Maak kennis met het (online) schap van de toekomst.

Pentawards conference: recognize excellence through packaging design

Link met design lab – Powered by Pentawards

The world’s leading packaging design awards strikes down once again during Packaging Innovations 2020. The Pentawards Conference will be the place where design, brand and technology collides. Whether it is food, drinks, cosmetics, books, or luxury items, successful packaging serves to stir the senses and appeal to our emotions in ways that are as subtle as they are striking. Visit the conference and get inspired through the presentation of live outstanding packaging design cases.

WAT KUN JE NOG MEER VERWACHTEN

Scroll naar top