packaging design is van essentieel belang

Verpakkingsdesign is een krachtig communicatie-instrument. Een slim verpakkingsdesign resulteert in de juiste merkbeleving en productherkenning. Maar wat verstaat men onder ‘slim verpakkingsdesign’? Hoe zorg jij ervoor dat je zowel online als in het schap opvalt? Ga jij voor een afwijkende verpakking waarop productinformatie de hoofdrol speelt, of juist niet? En houd jij rekening met de associaties die ons menselijk brein heeft bij verschillende kleuren en vormen? Onze design laboranten bestaan uit invloedrijke design agencies en laten jouw product excelleren, online en in de schappen.

onderscheidend verpakkingsdesign

  • Designers hebben invloed op duurzame verpakkingen. Houd jij in de ontwerpfase rekening met recyclebare producten
  • Het retaillandschap verandert, de stroming direct to consumer neemt snel toe. Wat hebben retailer én consument van je nodig op deze route? 
  • Merkaanbieders gebruiken een verpakking als communicatiemiddel. Hoe implementeer je ‘storytelling’ in jouw verpakkingsdesign?
  • Consumenten gebruiken een verpakking als navigatiemiddel. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in het schap, dat de consument de juiste informatie over je product vindt en vervolgens overgaat tot aankoop? 

Neem een kijkje in de andere labs

Green

Material

Retail

Scroll naar top